9 כללים לנהיגה בטוחה בקיץ
top of page
חיפוש
  • ran1998

9 כללים לנהיגה בטוחה בקיץ


Image by Pexels from Pixabay


תנאי מזג אויר קשים הם ללא ספק הגורם מספר אחד לתאונות דרכים בחורף, אך מסתבר שגם בקיץ יש לא מעט תאונות דרכים וטעות לחשוב שבקיץ יש פחות נפגעים.

ריכזנו פה עבורכם 9 כללים לנהיגה בטוחה בקיץ הישראלי :

1. תקינות צמיגים – צמיגים שחוקים מעלים את הסיכון לתאונות דרכים , לחץ אויר נמוך פוגע ביעילות הבלימה , צמיג שחוק מאבד את כושר האחיזה בכביש. יש לבצע בדיקת צמיגים אצל מקור מוסמך ולא להסתפק בבדיקה עצמית.

2. תקינות מזגן הרכב – מזגן תקין מצנן את הרכב וגם את הנוהג בו. יש לבצע גם כאן בדיקת תקינות ולא לשכוח למלא גז אחת לתקופה. ניקוי המזגן הכרחי גם למניעת הצטברות חיידקים ופטריות שעלולים לגרום נזק בריאותי.

3. התרעננות - יש לצאת לנסיעה כשהנהג רענן ומרוכז. יש לוודא הפסקות במהלך נהיגה ממושכת וכן הימצאות בקבוק מים קרים בצמידות לנהג. גם מגבוני לחים משפרים את רעננות הנהג. בחנויות הנוחות של סונול יש שלל מבצעים לטובת התרעננות הנהגים.

4. בדיקת מים – יש חשיבות בצינון המנוע בקיץ ועל כן יש לוודא שמיכל המים מלא ואטום לנזילות.

5. אמצעי הצללה – למעט חלון הנהג והיושב לידו ישנה אפשרות להתקין צילונים בחלונות האחוריים של הרכב. צלונים אלו מונעים סינוור מהשמש ועוזרים לשמור על טמפרטורת הרכב .

6. בדיקה שכל הנוסעים ירדו מהרכב – לצערנו שכיחת ילדים הינה סכנה טרגית ונפוצה ועל כן יש לבצע בדיקה בכל יציאה מן הרכב, שלא נותרו ברכב נוסעים, בדגש על ילדים !

7. חניה – רצוי לחפש מקום חניה מוצל ובמידה ואין להצמיד צלון לשמשה הקדמית. מומלץ גם להשאיר חרך צר ליציאת החום. בעת הכניסה לרכב חונה, רצוי לפתוח את החלונות בדקות הראשונות להוצאת האויר החם ואוורור הרכב .

8. משקפי שמש – מצרך חיוני בקיץ למניעת סינוור ועייפות העיניים. יש לוודא נהיגה עם משקפי שמש וזוג רזרבי ברכב לכל מקרה.

9. הולכי רגל – בחודשי הקיץ הילדים בחופשה. יש להיות ערניים בכל שעות היום, הן בדרכים עירוניות והן בין עירוניות.

סעו בבטחה !


100 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

צור קשר

bottom of page